fredag, juni 20, 2014

Nattvaka

Det händer väldigt ofta nuförtiden att jag vaknar ett par timmar efter jag somnat. Och innan jag slår upp ögonen så säger hela min kropp och själ att nu, nu har jag sovit en hel natt och det borde vara morgon. Slår upp ögonen, glor på klockan och konstaterar att så inte är fallet. Ofta somnar jag inte om på en gång utan ligger och läser, lyssnar på radio eller surfar ett tag. En kvart eller ett par timmar. Sedan somnar jag om. Sover som en klubbad säl till klockan ringer och jag gråter inombords pga trötthet. Vad är det med det undrar jag?

Mör efter en sådan natt ska jag snart sätta mig på tåget för att fira midsommaren. Med mensvärk, munsår, och allmänt frusen. Inte mitt härligaste jag. Ska trycka en Ipren och sätta på en pod med Alex och Sigge och småfnissa på resan, så kanske jag gladar på mig och blir en social människa vid ankomst. Jag hoppas.

Inga kommentarer: