onsdag, juni 25, 2014

Instagram

Lite konfunderad och matt blir jag på folk som har åsikter om vilka bilder som läggs upp.

"Åååååh.. bara en massa tjatiga matbilder."

"Så trött på att se alla blommor, jag fattar att det är sommar etc."

"Inte så originellt att ta en-fot-på-strandkort."

"Alla härliga dricka-vin-i-solen-bilder står mig upp i halsen."

Varpå vederbörande kanske lägger upp femton bilder i veckan på sin unge/bil/hund. Vilket i hens värld inte alls är tjatigt eller tråkigt.

Jag tänker inte be om ursäkt för vad jag lägger upp. Eller låta bli att lägga upp vissa bilder pga att vissa inte gillar ex bilder på mat. Eller lägga upp bilder på båtar bara för att någon kanske skulle uppskatta det.

Eftersom jag gissar att fölk (nej, nu kan jag inte låta bli) lägger väl upp bilder på sådant som ingår i hens vardag och som intresserar hen? Om det så är ungar, handväskor eller motorcyklar.

Och det passar ju säkert inte alla. Så jag känner bara - Jaha. För jag har ett väldigt enkel lösning på det. Skrolla förbi bilden utan att hetsa upp dig. Eller sluta följ personen.

För det är väl inte så att man följer en dålig tv-serie eller prenumererar på en dålig tidning bara för att sedan sitta och gnälla över innehållet? Eller är det känsligt för att man känner personen som lägger ut bilderna och det är "elakt" att inte följa längre? I så fall tycker jag det är mer okänsligt att kritisera sina vänners intressen och liv.