lördag, juni 21, 2014

Att komma hem

Jag gillar ju att resa bort som ni vet. Men jag gillar också att komma hem. Very much. Även efter bara en natt. Även om jag har haft det trevligt. Även om hemmet påminner lite som en krigszon med en massa dåliga samveten.

Att bara ta av sig reskläderna, frusen in i benmärgen, duscha alldeles för länge. Skrubba kroppen röd i en ångande varm dusch. Måla om tånaglarna. Sen bara lägga sig raklång i soffan med klyftat äpple och jordnötssmör. Blank i skallen.

Saknade vid den frusna hemkomsten ett badkar. Det händer faktiskt inte jätteofta.

Gav Filip & Fredriks pod en chans. I hopp om att omvända mig från att tycka de är ett pain in the ass. Ett och ett halvt avsnitt gav jag dem. Men nä. De är fortfarande skitjobbiga.

På tal om inget. Jag konstaterade idag att vi har samma temperatur som i Australien. Skillnaden är att det är vinter där och sommar där. Ironin.

Trots att kvällens planer gick lite i stöpet, så väljer jag att att se det från den ljusa sidan. Göra ett kort litet ryck i hemmet - bättre än inget. Och sen försöka mig på att hitta en film att se. Rätt behagligt det också.

Inga kommentarer: